Czwartek, 24 maja 2012
"Rządowe e-podręczniki bez doświadczonych i profesjonalnych wydawnictw"
"W ciągu najbliższych dwóch tygodni Ośrodek Rozwoju Edukacji powinien wybrać partnerów do realizacji projektu "E-podręczniki do kształcenia ogólnego". Czołowe polskie wydawnictwa zrzeszone w Sekcji Wydawców Edukacyjnych Polskiej Izby Książki nie wyraziły zainteresowania przystąpieniem do projektu. Zwracają uwagę na szereg problemów i zagrożeń wynikających z tworzenia podręczników przez agendy rządowe" - podano w komunikacie agencji Multi Communications, zajmującej się obsługą, w zakresie PR, znaczącej grupy wydawców edukacyjnych. Jak czytamy, wydawcy podjęli decyzję o nieprzystępowaniu do projektu "E-podręcznik" ORE w części merytorycznej projektu, obejmującej przygotowanie treści podręczników dla segmentów: edukacja wczesnoszkolna, przedmioty humanistyczne, przedmioty przyrodnicze oraz matematyka i przedmioty informatyczne. "Sam pomysł cyfryzacji szkół jest godny uznania, to oczywisty krok naprzód w XXI wieku. Niestety model jednego słusznego podręcznika do przedmiotu zaprzepaści cały dorobek dydaktyczny i edukacyjny wypracowany przez ostatnie ponad 20 lat. Rozwiązania multimedialne, w tym  e-podręczniki powinny być elementem komplementarnym, wzmacniającym obecne metody nauczania, a nie ich jedyną alternatywą. To ostatni dzwonek, żeby to zmienić przed poniesieniem przez budżet tak dużych nakładów finansowych. Nie powielajmy błędów już popełnionych przez inne kraje, które dziś ponoszą ich konsekwencje" - twierdzi Jerzy Garlicki, prezes Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. "E-podręcznik oparty na idei wolnych zasobów uniemożliwia włączenie do projektu cenionych autorów oraz wykorzystanie materiałów objętych prawem autorskim np. współczesnych utworów literackich, a możliwość modyfikowania podręcznika może zagrozić integralności metody nauczania i w efekcie znacząco obniżyć jakość i komfort edukacji" - przekonuje z kolei Piotr Marciszuk, właściciel wydawnictwa Stentor. "Dobry e-podręcznik nie jest luźnym zbiorem informacji, ale narzędziem pracy dydaktycznej. Musi sprostać wymogom egzaminacyjnym, postępowi naukowemu, …
Wyświetlono 25% materiału - 251 słów. Całość materiału zawiera 1007 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się