Piątek, 17 grudnia 2010
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru65
Branża antykwaryczna należy do tej części przedsiębiorstw, które charakteryzują się konserwatywnym spojrzeniem na prowadzony biznes. Przebywając wśród starych woluminów i dokumentów, gubimy gdzieś nadmierny pośpiech i dynamikę, które potrzebne są do prowadzenia przedsiębiorstw we współczesnym świecie. Być może to właśnie nasza branża przyciąga ludzi chcących realizować swoje cele, ale na swoich zasadach, nie ulegając współczesnej pogoni za otaczającym nas światem czy konkurencją. Przy pewnym uproszczeniu możemy zaryzykować twierdzenie, że od momentu pojawienia się antykwariatów księgarskich w XVIII wieku, metody działania firm antykwarycznych pozostały w dużej części niezmienne aż do końca XX wieku. Olbrzymią zmianę wprowadziło pojawienie się internetu, który część z firm wykorzystało bardzo dobrze, a część, niestety, przespało. Przynajmniej tak to wygląda w Polsce. Do Galerii po stare książki i mapy Na tym tle w pozytywny sposób wyróżnia się warszawski antykwariat Atticus, który co jakiś czas zaskakuje nas nowymi pomysłami. Działając do 2000 roku jako antykwariat Ultima Thule, jako jeden z nielicznych antykwariatów w Polsce, prowadził swoją filię w budynku Orbisu przy Al. Jerozolimskich. Po przekształceniach własnościowych, w latach 2003-2006 antykwariat prowadził swój dodatkowy punkt w Empik Megastore przy ul. Marszałkowskiej. Następne lata to dla Atticusa kolejne zmiany – otwarty został nowy punkt przy Krakowskim Przedmieściu 12. W czerwcu bieżącego roku antykwariat, kierując się chęcią zainteresowania nowych klientów swoją działalnością, otworzył swoją filię w centrum handlowym Galeria Mokotów. Jest to bezprecedensowa inicjatywa na naszym rynku antykwarycznym. Atticus, obok grafik i kartografii, proponuje nowym klientom również książki – tak …
Wyświetlono 25% materiału - 239 słów. Całość materiału zawiera 959 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się