Wtorek, 20 września 2011
CzasopismoWiadomości Księgarskie
Tekst pochodzi z numeru68
Pierwszym polskim antykwariatem działającym w sieci WWW był krakowski Rara Avis. Swoją stronę internetową, prezentującą ofertę bieżącą oraz ofertę aukcyjną, uruchomił w 1996 roku. W internetowych archiwach pod adresem web.archive.org/web/19981202041220/http:// www.fema.krakow.pl/~raraavis/ zachowała się jedna z wczesnych odsłon tej firmy. Chociaż od tych pionierskich prób minęło już dużo czasu, to na polskim rynku antykwarycznym nadal brak jest dużego portalu antykwarycznego. Pojawiające się w tzw. międzyczasie różne witryny, np.: libri.pl, gojaba.pl, artlist.pl, z czasem – jak gojaba.pl – zostały włączone do większych serwisów (abebooks.com) lub też w swojej zamieszczały ofertę zagranicznych podmiotów. Zdarzało się, że nie miały także powszechnego i ogólnokrajowego charakteru. Stąd nadal największą platformą handlu polską książką antykwaryczną jest portal aukcyjny Allegro.pl. Zanim jednak zajmę Państwa informacjami dotyczącymi tego serwisu, chciałbym zwrócić uwagę na witrynę Wyszukiwarki Antykwarycznej Antykwarioosz (antykwarioosz.pl). Jest to strona internetowa oparta na mechanizmie Google Custom Search, a więc nie jest to typowa, tzw. meta wyszukiwarka, a strona kumulująca zarejestrowane przez jej twórcę internetowe przeszukiwanie danych przez wyszukiwarkę Google. Narzędzie to pozwala wyszukiwać słowa lub frazy występujące na stronach 70 polskich antykwariatów. Jest ono niewątpliwie pożyteczne, jednak przy korzystaniu z niego trzeba pamiętać o kilku zasadach. Pierwszą jest opóźnienie związane z katalogowaniem stron przez Google. Ma to szczególne znaczenie wtedy, kiedy książka została już sprzedana i jej opis został usunięty ze strony internetowej antykwariatu, a wyszukiwarka Google, z której to zasobów korzysta Antykwarioosz, nie zdążyła jeszcze takiej zmiany odnotować w swoich zasobach. Związany z tym jest również drugi problem. Dotyczy on antykwariatów, które sprzedane pozycje pozostawiają na swoich stronach, oznaczając je wyłącznie dopiskiem o nieaktualności oferty, np. „Artykuł niedostępny” lub „Sprzedane”. …
Wyświetlono 25% materiału - 263 słów. Całość materiału zawiera 1055 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się